Balık Neden ve Nasıl Tüketilmeli?

Genç Okur - Sağlık

Dr. Güzin Zeynep Doğanyer / Sağlık

 

Merhaba genç okurlar! Cemre dağa çıktı (böyle bir kullanım yok ama olabilir de yani)! Havalar iyice soğudu; ağaçlar kelleşmeye, montlar giyilmeye, dondurma satıcıları dertlenmeye başladı… Kışın habercisi bir durum daha var tabi… Sofralarımızda daha sık balık tüketir olduk! Peki balık tüketirken nelere dikkat etmeliyiz? Haydi bakalım!

 

Balık nedir?

Omurgalı (diğer bir tabirle kılçıklı), suda yaşayan, solungaçları ile solunum yapan, çok sayıda çeşidi olan irili-ufaklı hayvanlara verilen genel ad!

 

Balığın faydaları nelerdir?

Sağlıklı bir yaşam için haftada iki kez balık tüketmemiz öneriliyor. Üç tarafı takalarla çevrili güzel ülkemizde aslında balığı sık sık sofralarımıza koymak hiç de zor değil genç okurlar; ama çoğumuz balık tüketmenin öneminin farkında değiliz… Oysa o kadar sağlıklı bir besindir ki!

Balık; protein, vitamin, mineral ve doymamış yağ asitleri yönünden zengindir ve adeta bir Omega-3 deposudur!  Sağlıklı bir yaşam için  protein, vitamin ve mineral yönünden zengin gıdalarla beslenmenin önemini biliyoruz. Balıkta çokça bulunan Omega-3’ün de faydaları saymakla bitmez. Kalp ve damar hastalıklarından koruyor, kolesterolü düzenliyor, beyin gelişimini destekliyor, vücut direncini arttırıyor ve daha neler neler….  Omega-3 ile ilgili daha çok bilgi edinmek isteyenler bu yüksek tesirli yağ asidini araştırabilir ve balık yemenin önemini daha iyi anlayabilir genç araştırmacılar!

Yazının devamı Genç Okur’un Aralık 2017 sayısında…