Her Yönüyle Yeşil Pazarlama

Genç Okur - Alışveriş Rehberi

Alışveriş Rehberi / İbrahim Tolga Memika

 

1800’lü yıllarda Avrupa’da sanayi hızla gelişti ve çevre kirliliği de aynı hızla arttı. Çevreyi kirletip doğal dengeye zarar vererek zengin olan Batılılar, yıllar sonra “çevreci” oldular ve bu konuda reklam kokan sosyal sorumluluk projeleri yaptılar. Buna da “yeşil pazarlama” adını verdiler. Oysa ki göçmen kuşlar için bile vakıflar kuran ceddimiz “çevreciyiz” demeye ihtiyaç duymamıştır. Neden mi? Çünkü zaten çevreyi korumak insan olmanın bir gereğidir de ondan.

 

Nedir yeşil pazarlama?

Sözlüklerde yazan yeşil pazarlama; işletmelerin, tüketicilerin ihtiyacı olan ürünleri doğa dostu bir tasarım ile üretmesi ve sunmasıdır. Bir başka deyişle çevre, doğa, yeşil kelimelerini kullanarak az bir yatırım ile hem reklam yapmak hem de markanın prestijini artırmaktır.

 

Yeşilin etkisi

Şirketler, müşteriler üzerinde çevreci algısını oluştururken -belirli dönemlerde- ürünlerini veya markalarını orijinal rengi dışında, yeşil renkle piyasaya sürerler. Çünkü yeşil renk tüketicinin zihninde doğallık, tazelik, doğa dostu algısını oluşturur. Özellikle ambalajlı gıda ürünlerinde bu uygulamaya sıkça rastlayabilirsiniz.

Yazının devamı Genç Okur’un Temmuz 2018 sayısında…