Havayolu Şirketlerinin İlginç Tasarruf Yöntemleri  

Genç Okur - Pist

 

Pist / Muhammet Emin Oyar

 

Havayolu şirketleri dünyanın en büyük şirketleri arasında görülüyor. Bu sektörde her ne kadar büyük paralar dönse de -inanması güç ama- kâr miktarı çok düşük. Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre iç hat uçuşlarında yolcu başına sadece 1 dolar kâr ediliyor. Bu durum yalnızca Amerika’ya özgü değil elbette. Dünyanın neresine giderseniz gidin sonuç değişmeyecektir. Hal böyle olunca da havayolu şirketleri kâr etmenin farklı yollarını arıyor.

 

Bayrak taşıyıcısı ve düşük maliyetli havayolu şirketleri

Havayolu şirketleri hizmet verme bakımından farklılık gösterir. Bazı havayolu şirketleri verdikleri tüm hizmetleri bilet fiyatına dâhil eder. Yani, fazla bagaj dışında ekstra bir ödeme seçeneğini karşınıza çıkarmaz. Dolayısıyla bu şirketlerin biletleri haliyle -diğerlerine göre- biraz pahalı olur. Bu şirketler genellikle devlet destekli şirketlerdir ve ‘bayrak taşıyıcısı’ diye adlandırılırlar. ‘Düşük maliyetli havayolu şirketleri’ olarak adlandırdığımız diğer şirketler ise bilet fiyatını minimumda tutarlar; yemek, bagaj, koltuk seçimi gibi diğer hizmetlerden fazladan ücret alırlar. İşte bu şirketler, arkalarında devlet desteği de olmadığı için çeşitli tasarruf yolları arayarak kârı olabildiğince artırmaya çalışırlar.

 

Yazının devamı Genç Okur’un Nisan 2018 sayısında…