Casus Pazarlama

Genç Okur - Alışveriş Rehberi

Alışveriş Rehberi / İbrahim Tolga Memika

 

Size de “Bayramımız mübarek olsun kardeşim” gibi özel mesaj görünümlü toplu bayram mesajları geldiği olmuştur. Hatta biz de bazen başkalarına göndermişizdir. Bu mesajın amacı karşı tarafa kendini özel hissettirmektir. İşte bu davranışın aynısını firmalar da yapmaktadır. Bizim amacımız ikili ilişkideki muhabbeti artırmak iken onların amacı tüketimi artırmaktır.

 

Adını üründe görmek

Markette gezerken bir içeceğin veya bir çikolatanın üzerinde adınızı görseniz ilginizi çekmez mi? Elbette çeker, hatta fiyatı uygunsa alırsınız, sosyal medyada paylaşırsınız değil mi? Bu sadece kendi isminiz değil, ailenizden veya arkadaşlarınızdan birinin ismi de olabilir. İşte firmanın size bayram mesajı budur. Çikolatanın üzerinde “Faik” yazıyor, o çikolatadan binlerce üretiliyor, tüm Faik’ler ve Faik’in sevenleri bu fotoğrafı çevresiyle paylaşıyor. Böylece firma ürünün reklamını fazladan para vermeden ve direkt ilgili müşteriye ulaşacak şekilde yapmış oluyor.

Yazının devamı Genç Okur’un Mart 2019 sayısında…