Pazarlamanın Mikrobu: Viral Pazarlama!

Genç Okur - Alışveriş Rehberi

Alışveriş Rehberi / İbrahim Tolga Memika

 

Hiçbir arkadaşınızın size izlemeniz için reklam kokulu bir video gönderdiği oldu mu? Peki, sizin de arkadaşınızı o firmanın çalışanı gibi düşündüğünüz oldu mu? Cevabınız “evet” ise viral pazarlamayla karşı karşıya gelmişsiniz demektir.

Ne ola ki bu viral pazarlama?

Hastalıkların virüs vasıtasıyla kişiden kişiye hızlı bir şekilde yayılmasına benzer olarak, viral pazarlama da önceleri ağızdan ağıza, günümüzde ise teknolojik araçlar kullanılarak pazarlanacak bilginin hızlı bir şekilde yayılma yöntemidir.

Gerçek mi kurgu mu?

Özel bir hikâyenin anlatıldığı videolarda bazı ürünlerin markalarına denk gelebiliriz. Bunlar, akan videoda öylesine görünen, zaten o mekanda yer alan pano, mağaza yahut tüketim malzemeleri olabilir. Videoyu izlerken bu hikâyenin reklam amaçlı bir kurgu mu yoksa gerçekten yaşanmış bir olay mı olduğuna bir türlü karar veremediğimiz zamanlar olur. İşte bizi bu duruma düşüren her video için, %90 oranında, iyi bir viral pazarlama ürünü olduğunu söyleyebiliriz.

Şirketlerin, reklam prodüksiyonlarına nazaran daha az maliyetle hazırladıkları bu videolar, son kullanıcıda gerçeklik duygusu uyandırmayı hedeflemektedir. Çünkü gerçeklik duygusu, hikâyeyi bütün enstrümanlarıyla birlikte, bir bütün olarak kabul etmemizi sağlayacaktır. Yani duygusal bir videonun arka planındaki hamburgerci artık o eski hamburgerci olmaktan çıkacaktır.

Yazının devamı Genç Okur’un Ocak 2019 sayısında…